PLANNING (AGENDA)


Datum: Maandag 15-11-2010 om 20:00 uur

Op maandag 15 november staat een thema-avond op het programma met als onderwerp: CALIMERO-MARKETING.

              
 
De Calimeromarketingfilosofie
Het belangrijkste doel van een bedrijf is de behoeften van (potentiŽle) klanten te mogen invullen. Calimeromarketing® is een marketingfilosofie voor kleine bedrijven die tot doel heeft ervoor te zorgen dat klanten zelf willen dat
uitgerekend dat bedrijf hun behoeftes invult. Om dit te bereiken liggen de focus en keuze van in te zetten middelen anders dan bij traditionele marketing. Het grootste verschil tussen traditionele marketing en Calimeromarketing ligt in de
toevoeging van een vijfde P aan de vier marketing-P's,
  • prijs
  • product
  • plaats
  • promotie
Voor Calimeromarketeers is de belangrijkste marketing-P die van persoonlijkheid.
 
Focus
Calimeromarketing® gaat uit van een heldere positionering en de optimale inzet van het belangrijkste marketinginstrument van de kleine onderneming: de ondernemer zelf.

Jij, als persoon, bent de belangrijkste waarde van je onderneming. Ga daarom op zoek naar de rol die je zelf kunt spelen als boegbeeld van je bedrijf. Die rol kan veel groter zijn dan de meeste ondernemers denken. Daarbij geldt de
regel dat je dingen moet doen die bij je persoonlijkheid passen.
 
Middelen
Calimeromarketing® gaat uit van een keuze van middelen die niet gericht zijn op bereik van het grote publiek, maar op het werkelijk contact leggen met de doelgroep. Geen massamedia campagnes dus, maar doelgerichte activiteiten die
meer tijd en energie dan geld kosten.
 
Activiteiten zoals bijvoorbeeld het ontwikkelen van goede ondersteunende middelen, het faciliteren van actieve zoekers en en het structureel werken aan de kwantitatieve en kwalitatieve groei van je zakelijke netwerk. De keuze van focus,
activiteiten en middelen vormen de tien spelregels van Calimeromarketing.
Hou deze avond alvast vrij, want het zal een intressante bijeenkomst worden.
 


Karen Romme
Karen Romme werkte in de mode, had een eigen evenementenbureau, startte een uitgeverij, maakte een faillissement mee, werd weer ondernemer en heeft sinds tien jaar het ondernemerschap zelf als vakgebied. Ze schreef zeven boeken waaronder een marketingbestseller en is colomniste voor het Financieel dagblad. Tijdens presentaties inspireert ze mensen met haar passie, humor, persoonlijke stijl en praktische inzichten.
 
De plaats waar deze bijeenkomst wordt georganiseerd is:
Café Zaal D'n Henk
Spoorstraat 31
Prinsenbeek


 
   
SBR